Regionální identita v obrazech populární kultury – příklad Moravy a Saska

A comparison of Facebook groups: How is regional identity of Saxony and Moravia illustrated by social media?, Antje König, Tereza Melicharová

13.12.2011 23:08
1. Summary Main goal of our research project for the workshop “Regional identity in Moravia and Saxony” was to find out if regional identities loose relevance in times of networking and global interconnectedness. Internet as part of new media plays an important role in the research process of...

Chemnitz, "statt der Moderne", Sven Buchmann

13.12.2011 21:15
Seit der Wende zum 20 Jahrhundert galt Chemnitz als die Arbeiterstadt des Ostens. Man nannte sich stolz „das Manchester Sachsens“ und Arbeit und rauchende Schornsteine waren das Identifikationsmerkmal nach außen und für die Chemnitzer selbst. 20 Jahre nach der Wende sind viele Schornsteine...

TOTÁL TOTALITNÍ PÁRTY - about Ostalgia in Saxonia and Moravia, Stefanie Schroeder

12.12.2011 21:01
The Ostalgia Phenomenon was quite a big thing some years ago in former eastern Germany. Ossi-Partys, DDR-Museums and Ost-shops seemed to spring up like mushrooms - especially in the small town and village areas a number of sometimes quite improvised looking museums and bars celebrating the ,,old...

Regional identity as a looking backward, Jakub Machek

14.11.2011 20:44
In my project, I tried to compare two regions, Moravia and Saxony - because of their similar past as well as development in modern era. Both of them used to be independent feudal state, which have been later included in bigger national state. The centre of the state is out of region now and the...

Ostrava – regionální identita černě vymalovaná, Zuzana Mildeová

14.11.2011 19:47
Ostrava není město pro „lásku na první pohled“. Fakticky je  to město stovek komínů a smogu. Ale také město parků a dobré výchozí místo pro cesty do nedalekých Beskyd. Ostrava má blíže do Vídně, Bratislavy či Krakova než do hlavního města ČR  - Prahy. Ostrava byla založena ve 13....

Fotogalerie z výzkumné části workshopu

27.04.2011 16:28
Leipzig, Neues Rathaus, 16. 4. 2011 Leipzig, Neues Rathaus, 16. 4. 2011 Leipzig, Connewitz, Waldfrieden, 17. 4. 2011 Brno, Bakala, 21. 4. 2011 Brno, Pegas, 21. 4. 2011 Brno, Tranzit, 21. 4. 2011

Výzva k účasti v projektu

01.11.2010 16:25
Centrum pro studium populární kultury (CSPK) hledá spolupracovníky z řad žurnalistů, umělců (zejména fotografů a filmařů), aktivistů, studentů a dalších adeptů společenských věd pro realizaci projektu „Regionální identita v obrazech populární kultury – příklad Moravy a Saska“. V současné...